söndag 30 september 2007

Egna badbomber

Hua hua, det var ett tag sedan nu. Min inspiration som så flitigt fanns förut är borta och jag har tagit en kortare paus.... Men nog om det. Jag var ute på nätet och hittade en mysig pysselblogg. http://husmusen.blogg.se/ Där fick jag lära mig hur man gör egna badbomber:



1 MSK CITRONSYRA
4 MATSKEDAR BI KARBONAT
rör ihop i en skål
DROPPA I VALFRI KARAMELLFÄRG
DROPPA SEDAN I VALFRI DOFTOLJA ELLER PARFYM
HÄLL I OLIVOLJA TILLS MASSAN BLIR FAST OCH DU KAN KRAMA IHOP BOLLAR AV BLANDNINGEN.
Fyll en form eller rulla för hand, lägg bollarna på en handduk och låt dem torka, det tar en stund.

KUL VA!?
KRAM

4 kommentarer:

MiaMaria sa...

JA, det låter jättekul. Skulle också vilja prova det och vilken bra julklapp, present.
Ha´det gott! // Miamaria

Mallan sa...

Vad kul det lät! Mina barn älskar att bada, så det vore nå´t, om inte annat så kan man göra gå-bort-gåvor.
Tack för tipset!
Kram

Anonym sa...

Det låter som en toppen ide! jag ska just försöka mej på att göra söta små badbomber...vi får se om jag lyckas:)hihi

Elin sa...

Jag har precis gjort enligt ditt recept! Jätteskoj.
Tänkte bara fråga hur du får dem att hålla sin runda form? Mina liknar nämligen mer kakor än bollar.

/ Elin