onsdag 12 september 2007

Känns som ett nytt kök!!




HEJ
Så vi vaknade mitt i natten av världens brak och glas som krossades i huset. R rusade upp i nästan ren panik och trodde det var inbrott. Jag låg kvar blixtstilla och trodde att min värsta fasa nu skulle inträffa, nämligen( ni som läst mina tidigare inlägg vet..) att stå face to face med ett spöke. Kunde knappt andas.... Trodde min sista stund var kommen. Men det var inte så farligt. Det var jag som hade skruvat fast en hylla med för korta skruv. Jag hade ställt glasburkar på som for i golvet. Ja ja, så var det med det. Som tur var, var jag inte ensam hemma.... hua....

Kommer ni ihåg hur mitt kakel såg ut i köket? Babyblått och eländigt. Nu är det fixat.

Satte dit ett hjärta över diskhon, tyckte det var sött. R tyckte att det var töntigt...=o) Kanske har han rätt?
Så vad tror ni att det är? Nytt kakel? Färg? Plast?.............................. ok, betänketiden är slut, det är självhäftande plast. Jag tycker inte man ser någon skillnad. Det var ganska mycket pyssel allt klippa till rätt storlekar på bitarna och få dem på plats, men jag är nöjd.

Så lite annat pyssel jag gjort är bla att målat denna ljusstake vit.



Kramar till er alla och tack för era söta kommentarer
Kristin

15 kommentarer:

faster atta sa...

Vilken tur att det "bara" var hyllan som ramlade ner! En eloge till den modiga man som faktiskt gick upp och tittade efter, det hade inte jag vågat!

Kakelrenoveringen blev ju jättefin, syns int att det är självhäftande rutor, jag hade inte trott det iallafall!

Kram och gonatt!

Brunkullan sa...

Usch vilket uppvaknande!!! Tur det inte var ett spöke;-)

Kaklet blev kanon! Jag var säker på att du målat, det går verkligen inte att se att det är självhäftande plast!! Snyggt:-)

Jo att tänka på framtiden är hemsk. Vaknade 4 i morse och kunde inte sluta fundera...suck!

Susanne

WhiteVintageDreams sa...

Fyy vad läskigt...tur att det "bara" var hyllan. Skönt att man kan göra fint med små medel ibland. Jag ska oxå köpa såna...fast i vitt. Men hittar inga...suck.
Kram

Stina sa...

Vad fint!

Kul när man blir nöjd. Kramis

MiaMaria sa...

Vad kul att få lite uppfräschning.
Det var ju tur att det bara var en hylla som rasa. Så att det inte var spöket som ville hälsa på....
/// Maria

Granne med Selma sa...

hej Kakelmästaren!
Tycker det var gulligt med hjärtat du gjorde1 Ibland är det sånt där som gör hemtrivsel - lite kvinnlig touch liksom :-)

Förstår att du blev rädd när det brakade till, fast spöken behöver du nog inte vara rädd för. Skaffa dig en katt om du inte vill vara ensam. Sköter sig mestadels själv, men ändå ett fantastiskt sällskap. Och så vill inte spöken vara nära katter sägs det, inte vet jag?!
Kram

Karin Krut sa...

Kaklet blev jättefint, syns inte att det är självhäftande plast. Käppen och krattan blev också kanon.
Målningen hemma är en hemlis :) Han vet inte om något hihihi...Kram Karin

linnea-maria sa...

Jag tycker det blev jättebra. och jag ser att hjärtat kommer igen i krukan i hörnet. Det var inte alls töntigt.

NICOLINAS BONING sa...

Vaddå töntigt?!
Har den raringen ingen mjuk sida?
Det är klart...hm...han var ju snabbt uppe för att kolla braket...det låter som en riktig macho-sambo du har;-)
Det var tur att det inte var ett spöke...fniss..utan bara korta skruvar;-)
Kram/Birgitta

Brunkullan sa...

Tack för tipset! Ska genast kolla in lite närmare på Alvas Hus:-D

Susanne

Mallan sa...

Aldrig kul att vakna upp sådär....usch!
Vad fint det blev med kaklet! Hjärtat är pricken över i:et!
Kram Malena

inspired and handmade sa...

Fint!! Och det är klart det finns själar som spökar (du ser väl på "Det okända" på TV4+...; )Länkar till din fina sida! Kram Veronica.

Anonym sa...

Vilken trevlig blogg du har!

Lallis sa...

Vad fint kaklet blev! Nej, det ser ut som helt nytt kakel ju:)
Tur i oturen att det bara var hyllan.
Ha en fin vecka som kommer.
Mvh Lallis

Anonym sa...

Kanonfint med kakelomgörningen. Kakelplast, eller dekorplast eller kontaktplast, eller vad man nu vill kalla det :) är smidigt och kostar inte skjortan heller.

Jag tyckte hjärtat var trevligt :-)