lördag 22 september 2007

Ensam hemma 2



Japp, så var det dax igen då... R har precis åkt till Göteborg, blir borta hela helgen och jag är ensam kvar. Som tur är har jag ju mina underbara katter som tar hand om mig istället!!! =o)

Lite ledsen är jag över mitt golv som jag inte får någon ordning på. Under mattan så är golvet fruktansvärt ojämnt, så det är liksom inte bara att slipa och måla... Det kostar för mycket att lägga in nytt golv, just nu iallafall.

Idag har jag varit på lördagsloppis igen, alltid lika kul! Blandannat fick jag den här lampan GRATIS!!!( de visste nämligen inte om den fungerade)


En lampa funkar bara, men jag är hel nöjd. Den hamnade inne i R`s musikrum. Apropå hans musikrum, så skulle jag VERKLIGEN behöva hjälp med inrednings tips från er.

Så lite annat jag släpade med hem idag.

En gammal skivställ som kommer få agera tidningsställ åt mina favvotidningar!

Ljusstaken är nu vit!! (så klart) Som ni ser på bilden så har jag försökt mig på att göra en väderstation jag med. Kommer inte ihåg vem, men det var någon bloggare som hade hittat en väderstation. Jag kopierade texten rakt av.

Så raskt över till R´s musik rum: Så här ser det ut idag:


Får ni ett hum över hur det kan se ut? Det är massvis med stora saker med som förstärkare och dylikt Rummet är enligt mig katastrof!! Har ni några tips vad som kan göras?

Så vill jag avsluta detta LÅÅÅÅÅNGA inlägg med en dikt från Nils Ferlin

Du har tappat ditt ord

Du har tappat ditt ord och din papperslapp
du barfotabarn i livet
Så sitter du åter på handlarns trapp
och gråter så övergivet

Vad var det för ord - var det långt eller kort
var det väl eller illa skrivet?
Tänk efter nu - förrn vi föser dej bort
du barfotabarn i livet.

14 kommentarer:

NICOLINAS BONING sa...

Vilka fynd du fick med dig hem:-)
Musikrummet ja...
Har du ingen nyckel så att du kan låsa dörren utifrån?!
Skämt åsido..."lite vit färg" på möblerna...snygga lådor eller korgar att lägga sakerna i som ligger löst på hyllorna...sätta upp instrumenten på väggen...
Du får nog till det där bra precis som det övriga du har visat oss;-)
Lycka till och kram/Birgitta

NICOLINAS BONING sa...

Tack du...eftersom jag antagligen är mer mörkrädd än du (jag skulle nämligen ALDRIG våga sova själv i vårat hus)så tror jag att det är såna filmer som jag inte bör titta på;-)
Kram/Birgitta

Eva Agnes sa...

Oj, oj vilket musikrum, alltså... Vad kan jag säga??
Kanske att du/ni ska ta ut allting först. Måla väggarna vita eller tapetsera med notblad. Kanske bara en vägg med notblad.
Hyllan bör bli vit ovch i stället för blå plastbackar kan ni ha korgar. Inhandlas billigt på IKEA.
Basfiolen? är ju bara så snygg. Den ska klart vara kvar i rummet.
Fiffa till med lite kuddar med musiktryck på. Lätt att göra själv.
Lycka till!
Vilken underbar lampa du fick. Så ska det gå till.
Kramar Eva Agnes

inspired and handmade sa...

Vilka härliga saker du hittade! Musikrummet behöver "bara" målas vitt inklusive möblerna....hihi! Musikinstrumenten tycker jag skulle få en framträdande plats, för de är ju vackra i sig. Och så lite gamla noter som tavlor på väggen!! Jag menar att man kan utgå från musikintrumenten och sedan inreda utifrån dem (framhäva istället för att försöka gömma dem...) Då kan det bli ett ljuvligt musikrum....Hoppas katterna tar hand om dig nu då...; ) Kram.

faster atta sa...

Jag har två sånna bokhyllor i mitt pysselrum. De blev jättefina av att målas vita och när jag skruvade bort bågen/listen på ovansidan blev de ännu bättre!! Lycka till!
kram

NICOLINAS BONING sa...

HAHAHA...Jag tål både ett och annat;-)
Kram

Mallan sa...

Wow, vad fin ljusstaken blev! Och vilken finfin idé om att ha tidningarna i skivstället.
Eva Agnes hade en bra idé med notblad! Gör nå´t kul med det till musikrummet! Och med lite färg gör man stor skillnad. Lycka till!
Kram Malena

Stina sa...

Mysiga gamla saker. Ljusstaken blev verkligen fin. Kram

faster atta sa...

Tihi.. du är jättevälkommen, det finns gott om plats... Men det kanske är bekvämare i gästrummet!
kram

Solsjö - Under en vind sa...

Vad mycket fynd du gjort!!! musikrummet kan säkert åtgärdas..jag har burit ner sambons musikssaker i källaren....*fniss*, det är ett sätt! Ny färg (typ vitt...) och bra förvaring är ett annat! Fatet från Sia är underbart, en annan undrade över storleken så jag mätte...det är 85 cm högt! Ha en skön kväll! Kram!

Ljuva ro sa...

Så många fina fynd! Ljusstaken blev verkligen fin med lite vitfärg! Väderstationen är så kul! Musikrummet... hrmm vad sägs om lite vitfärg, kanske lite svart oxå, har en jättesnygg svart medaljongtapet som fond i vårt allrum, snygga notblad på en vägg i ramar.... korgar till förvaring... ja du får nog till det!

Stina sa...

Ha en bra dag, vännen. Kram

faster atta sa...

Hur har det gått med rummet? jättefin skylt föresten!
kram

Taggtråd & Gamla spetsar! sa...

Vilken kanon ide med skivstället att göra om det till tidningställ....hm....tror jag "snor" ideén. Jag har en sådan väderstation som du målat om du vill ha den exakta texten så kan du få den av mig.
Du har en härlig sida hit kommer jag igen =)
Kram Helen