lördag 8 september 2007

Spöken



Jag är kär i min grind, men den är inte i det bästa skicket, bron bakom är nästan otäck att gå på. Ja ja kanske är det ett projekt att göra till sommaren.

Vet ni, jag har nog världens bästa sambo! Igår kom R hem med en supersnygg lampa till mig. Har ingen bra bild på den, men den var vit, med gråa blad på. Den hängde jag upp i hallen. Han gömde även en påse i garderoben, som jag tror är ytterligare present till mig.. hihihi. Spännande!!!!Men nu har han åkt till Göteborg så jag är ensam för första gången i huset och jag är mörkrädd!! Det sägs ju att det spökar i Herrgården bredvid vårat hus. Tror ni på spöken?
För att komma till vårat hus så måste man ta sig igenom en av två låååånga alléer. Grejen är den att det finns absolut inget ljus what so ever i alléerna!!! I den ena allen måste man förbi ett super gammalt hus, som de hade fester i förr i tiden. Där säger ALLA att det spökar. Jag har inget ljus på cykeln så jag är totalt livrädd när jag cyklar förbi där på kvällen.
Ikväll blir det till att vara inne med låst dörr!!!!
Kram Kristin

5 kommentarer:

Brunkullan sa...

Hihi...jo jag är också mörkrädd! Törs inte titta ut genom fönstren när det skymmer ute. Kollar ner i golvet när jag drar för garinen på kvällen tex. Är livrädd att jag ska se nått där ute, människa eller djur spelar ingen roll:-)

Så jag är så glad att jag inte har utedass tex i stugan, för de gånger vi bott så, har Tommy måst följa med varje gång..tur att han haft sånt tålamod med mig!!!:-D

Susanne

Brunkullan sa...

Oj, glömde....Tack för snäll kommentar om blommorna:-)

Susanne

Karin Krut sa...

Hej vad roligt att du hittade till mig! Du får gärna länka om du vill.
Karin

Lallis sa...

Hihi; ja... det är inte kul att vara mörkrädd. Jag kan också vara det någon gång ibland, men inte för spöken utan för levande ligister. *hua*
Spöken har vi här och de har jag övertaget om;)
Kram Lallis

Mallan sa...

Jo, jag tror på spöken!!! Men det säger jag inte för att skrämma dig...du får ha alla lampor tända under hela tiden han är borta och kanske undvika alléerna så gott du kan...visst kan det vara otäckt, det kan jag tycka iaf när jag springer till toan på nätterna...iii...
Grinden är iaf jättefin! Och jag måste säga att pallen blev kanon som vitmålad!
Ha det gott! Kram Malena