söndag 16 september 2007

Efter stormen kommer lugnet

Så ska jag äntligen försöka hämta mig från en intensiv jobb vecka. Det är så mysigt nu när mörkret faller så tidigt på kvällarna. Jag är ljustokig och har nästan alltid något ljus tänt. Det är allt en härlig årstid, förr blev jag lite smått deprimerad under hösten, men nu är den något jag längtar till.
Jag har länge velat ha taklök i trädgården, men har inte hittat det någonstans, så idag när jag jobbade så åkte jag förbi en stor sten och där var det hur mycket taklök som helst. De liksom tittade på mig och ville bli upplockade. Jag tvärstannade bilen, tänkte i 3 sekunder, sen backade jag bilen och tog upp ett gäng. Det är ju inte direkt alltid man träffar på taklök i det vilda....
Nu har jag planterat dem och ställt dem på min trapp. Ska fota i morgon när det är ljust!!

Jag har länge tyckt att de här brädorna med text på är så sött, så när jag i min ved bo fann massa brädor i bra storlek och allt, så kunde jag ju inte hålla mig från att göra egna. Så här blev en.
Sen vill jag visa denna låda som med är ett fynd från ved boa. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den. Just nu får den vara här i köket, men jag tycker inte att den gör sig så bra där. Vad tycker ni, någon som har nått bra tips?

En liten bild kavalkad

Tips på en bra bok är Inred ute av Reva Hallbäck. Finns otroligt vackra bilder och bra tips i boken.
God natt alla mina vänner där ute!
Kram


8 kommentarer:

Anonym sa...

vilken fin bräda med text!
och vääälidgt söt mojje!
:D

NICOLINAS BONING sa...

Vilken bra vedbod du har då;-)
Material till fina skyltar och "braiga" lådor...
Kul att du hittade vild taklök (och tog med den hem).
Kram/Birgitta

WhiteVintageDreams sa...

Åh vad fina saker...lådan skulle jag ej tacka nej till *fniss*.
Hoppas att du får en skön dag.
Kram

linnea-maria sa...

Hejsan
Jag tyckte inte det var en sån dum idé att sätta kaffebryggaren i lådan. Den döljs lite och får en "snygg ram". /linnea-maria

MiaMaria sa...

Vad kul med fynd i sitt eget hem.
Vackert med brädan. // Maria

faster atta sa...

Brädan blev jättefin!1 Och de andra sakerna har ju sin underbara charm de med. Verkar vara en bra bod ni har...tihi..
kram

inspired and handmade sa...

Ska bli roligt att se din taklök...brädan blev jättesöt!! Men jag håller med dig om trälådan, det skulle göra sig bättre på något annat sätt...kanske lägga en bunt gamla, gula pocketböcker i...eller med en bukett torkad lavendel och en massa fina tvålar & sånt i badrummet....Kram Veronica.

Brunkullan sa...

Lådan skulle kanske passa som kattkorg, med en mjuk tjock dyna i? Men den kanske är lite liten? Och det är ju svårt att få katter att sova på nya platser..hihi!
Annars passar ju texten bra..för rädd om sina djur är man ju:-D

Susanne