onsdag 5 september 2007

Frågor

Hej! Jag tänkte fråga er om lite hjälp om det går bra.
Jag har världens fulaste kakel i köket, tänkte sätta sån där plast på (vad det nu heter) Är det någon som vet vad det kan kosta? Såg det i en tidning en gång, det blev jätte bra. Tänkte testa det innan jag tar till plan 2 --> NYTT KAKEL.


Undrar också om någon vet om det går att få bort rostfläckar i handfat och dyligt? Och i såfall vart man köper de . Vissa säger till mig att det går, andra säger tvärtom. Mitt badkar har en stor rostfläck.

Kramar Kristin

11 kommentarer:

Stina sa...

Citronsyra, vännen!

Låt det verka en stund. Sedan tvättar du bort det ordentligt.
Kramis

MiaMaria sa...

Tack för titten på min sida.
Ska kolla på din efter detta svar.

Är kaklet vitt i köket vad är det som inte är så bra?
Det fins faktiskt färg som man kan måla på kakel men jag vet inte hur bra det håller. Göra någon vacker detalj någonstans kanske.
Ha`det så gott! / Me

Anonym sa...

Hejsan!
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med kakelideen men jag tror att citronsyra eller bakpulver är lösningen för rostet! Hoppas det går bra! Ha en underbar dag, kram Petra

Mallan sa...

Hejsan, jag ser att du fått lite tips och råd redan så jag tackar bara för din fina kommentar hos mig!
Vilken mysig blogg du har, jag kommer gärna på besök fler gånger och hoppas att du snart hittar en tallrikshylla till ditt kök.
Kramar Malena

WhiteVintageDreams sa...

Jag är inte så husmoderlig ;)...tur att du fått bra tips från de andra. Kakelplast kostar väl 40:- för 6-p eller dyl. Sen kan man köpa plastrullar billigare o klippa ut rätt storlek själv.
Kram

Vi varannan vecka sa...

Tack för alla goda tips! Jag visste väl att ska jag få bra svar så är det la här inne!
Kram till er alla!!

Solsjö - Under en vind sa...

Tack för titten hos mig, hos dig finns också massor av mys och rolig läsning! Må gott! Kram!

Stina sa...

Gullefjun där...

Mallan sa...

Hej igen! Ja, jag är en riktig teaterapa. Jag har spelat några somrar på friluftsteatern här i Eskilstuna. Det ligger vid Rademachersmedjorna, en underbar miljö att spela på. Sedan har jag även spelat i Norrtälje, det var förra sommaren, på Kullsta friluftsteater. (http://www.monad.se/) Och under ett flertal år har jag även spelat med Teatersällskapet S:t Eskil, de senaste åren har vi spelat för välgörenhet, superkul!
Nu till sommaren ska jag kanske spela på smedjorna igen, det är inte riktigt klart än, vi får se.
Du, då, berätta gärna mer om vad du arbetar med! Kul att hitta nå´n med samma intressen här ute i bloggvärlden!
Kramar Malena

Mallan sa...

Tack!
Vad spännande det lät med Afrika. Du verkar ha många strängar på din lyra.
Friluftsteater, ja. Det är såå härligt! Kontakten med publiken är enorm, man blir tvungen att ta in allt som händer omkring en, hundar som skäller, barn som gråter, flygplan, ja allt. Och vi spelar i alla väder, så regnföreställningarna blir blöta vill jag lova...hi hi hi...gå gärna in på www.monad.se så kan du läsa om föreställningarna som spelades i somras, både här i Eskilstuna och i Norrtälje.
Kramis Malena

Anonym sa...

Il semble que vous soyez un expert dans ce domaine, vos remarques sont tres interessantes, merci.

- Daniel