måndag 1 oktober 2007

Mat tips

Så jag är hemma med feber och förkylning.... efter att alvedonen börjat verka orkade jag ta mig ner till köket för att laga mat. Jag tänkte ge er receptet på denna lätta och goda maträtt. Vet ej vad den heter, vi kan kalla den "kristins special" =o)

smörj en form
i med ca 4 tärnade brödbitar(vitt bröd, gärna grovt, det ska täcka botten)
lite hackad röd-lök
salt
peppar
vitpeppar
en burk krossade tomater
mera tärnat bröd
lök
salt
peppar
vitpeppar
avsluta med ost

in i ugnen till det har fått en del färg.


Okej, det ser inte så gott ut på bilden..... men det är det, jag lovar!!!
Kramar

9 kommentarer:

MiaMaria sa...

Låter ju gott och enkelt!
// Miamaria

inspired and handmade sa...

Det låter jättegott! Men trist att du är sjuk! Hoppas inspirationen infinner sig snart, man får ju svackor ibland så är det bara! Jag har mina med och då tycker jag allt jag gör blir fult hi hi. Krya på dig! Kram Veronica.

faster atta sa...

Krya på dej gumman! Du, badbomber låter ju för härligt, har du provat receptet och gjort några själv??
kram

NICOLINAS BONING sa...

Hoppas att du kryar på dig snart!
Verkar gott det där receptet;-)
Kram/Birgitta

Brunkullan sa...

Vad fin ljusstaken blev:-) Och jag gillar din väderstion!
Ser ut som ett gott recept och kul med badbomberna!

Susanne

Mallan sa...

Nej, nu blir jag ju hungrig.....
Låter smaskens!
Krya på dig! Kram Malena

linnea-maria sa...

Hej
Det låter väldigt enkelt och gott. sånt man kan göra åt sig själv när skåpet är tomt och orken tryter. Krya på dig/linnea-maria

faster atta sa...

Hoppas att din förkylning har börjat att ge med sej så att du kan njuta av helgen!
Vi ska bygga hundgård, vår hund äter nämligen inte bara rabarberblad....
kram

mormor sa...

Hej mormors gull!
tack för lycktan från Party Lite, den har kommit. Vet du att reseptet på din goda maträtt kommer från mig och heter tomatgratäng, när din mor var lite hade vi färska tomater som vi skollade och hackade ner, den blir lika god vilket som.
Kram mormor