onsdag 2 januari 2008

Nu är det jul igen åh nu är det jul igen...

Trallalalalaaaaaaaa!!!!

Nu ska jag på allvar börja blogga igen, har saknat det enormt! Vad mycket jag har missat, många fina och vackra saker ni alla bloggvänner har finulat med! Men nu är jag tillbaka och nu ska jag komma ikapp!!!! hihihi

I vårat hem blev det tyvärr inte så mycket julstämning i år. Stakarna är på plats liksom en och annan julgardin, nån julängel här och där, men inte så mycket mer än så. Jag ska berätta varför:
1) Jo, när jag glad i hågen, tog fram alla mina julkartonger från föråden så upptäkte jag (till min stora fasa) att mössen hade hittat kartongen före mig och bestämt sig för att lägga sina kottar på ALLT, fick jag sån äckel känsla att jag inte kunde plocka fram det. Urs för dessa möss, jag är livrädd för dem. Konstigt, tycker kanske ni, jag bor ju ändå på landet.... Japp jag bor på landet och har massor med möss i väggarna här hemma, men jag tycker inte om det....... det kryper på hela mig när jag tänker på det. Därför är här ingen direkt julstämning. Inte ens en gran, för det fick inte plats någon. *SUCK*
2)Våra härliga grannar ringde en dag och berättade att de huggit en gran till oss att ha i trädgården(Åh, vad vi blev glada!) Vi gick dit för att titta på granen. Då är den så STOR att den når högre än hustaket(2 vånings hus) HAhaha, vi kunde inte ta emot den, fanns inte en chans att vi skulle kunna få den att stå. Så nu ligger den vid våran uppfart och påminner oss om julstämningen vi KUNDE ha. Gulliga var de iallafall som tänkte på oss =o)
3) Jag köpte lite utebelysning att ha i våran buske vid entren. Så jag pysslar med det där ett bra tag tills jag får det som jag vill ha det, då upptäcker jag att sladden är för kort. jaja, jag väntar någon dag tills jag ska in till stan igen så jag kan låna pappas förlängningssladd. När jag kommer hem och ska sätta i förlängningssladde...... ja, då funkar inte uttaget. Så var det med det. Inte ens LITE julbelysning ute kunde jag få ha.
När nånting går snett, då går tydligen ALLT snett! =o(

Från det tråkiga till någonting lite mera roligt nu då. jag har ju fått ett nytt köksbord med tillhörande stolar


Så ser det ut, katten trivs liksom vi med det, det känns som ett helt nytt kök! Stort och bra när man får gäster. Jag fick också en kökssoffa av min morfar. Tyvärr får inte soffan någon plats i köket, men jag målade den vit och har den i hallen.
Lådorna har vi våra skor i, så skohyllan åkte ut!(till min stora förtjusning) Som ni ser så gillar även katten denna!

God Fortsättning till er alla
Kramar

Inga kommentarer: